7 Şubat 2008 Perşembe

Biz iki kardeş büyüyene kadar hiç ayrılmadık



Özge ve Özgür Özberk kardeş olmanın avantajını yaşayan şanslılardan. Üniversiteye gidene dek aynı odada kalan, zevkleri her konuda uyuşan iki kardeş, Hülya dergisine çocukluklarını ve oyunculuğa nasıl başladıklarını anlattı. Çok renkli pozlar eşliğinde....

Biz hep arkadaştık
Özgür Özberk:
Ben Özge'den iki yaş büyüğüm. Onun ağabeyi olduğumu ilk kez şöyle idrak etmiştim. İlkokuldaydım, Özge de birinci sınıfa başlayacaktı. Babam bana 20 lira vermişti ve "Al bu parayı kardeşine ver" demişti. Aslında öyle bir şey yapmasına gerek yoktu. Biz onunla her zaman arkadaştık çünkü.
Özge Özberk: Özgür'den küçük olmama rağmen bana abla muamelesi yapılıyor. Ondan büyük gösterdiğimi söylerler hep. Bende yılların yorgunluğu var. (Gülüyor)

Hep Özgür'e takılırdım
Özge: Üniversiteye kadar Özgür'le aynı odayı paylaştık. Bu bize paylaşım avantajı getirdi. Zevklerimiz aynıydı, müzik dinleyerek ders yapardık. Onlar futbol oynamaya giderdi, peşlerine takılırdım. Hiç, 'gelme, biz erkek erkeğe gidiyoruz' demezdi.
Özgür: Özge çok çekingendi. Ben çocuklar top oynuyorsa aralarına girip "Ben de oynayabilir miyim" derdim.
Özge: Ben ise hep kenarda çağırılmayı beklerdim, her zaman çağrıldım da. İş hayatımda da öyle oldu. Özgür her şeyi isteyerek elde etti. Bana "İstemezsen vermezler" derdi. Bense istediklerime kimsenin kapısını çalmadan ulaştım.

Özge'ye bakıp iç çektim
Özge: Özgür İstanbul Üniversitesi Elektronik Mühendisliği okudu. Ben de İstanbul Ünivesitesi Sosyal Bilimler Fakültesi'ne girdim ama aynı dönem tiyatroya da başlamıştım. Eğitim almak için Müjdat Gezen Sanat Merkezi'ne geçtim. Ama orada sorunlar olunca atıldım.
Özgür: O dönem bir tanıdığımızın arkadaşının ajansı vardı, bizi tanıştırdı.
Özge: TV dizilerine yüz arayan bir cast ajansıydı. İlk bana teklif gelmişti. Üniversiteye giderken, BKM diye bir tiyatro kurulduğunu söylediler. Seçildim ve 10 yıldır aynı ekipteyim.
Özgür: Ben de kıskançlık değil ama 'ne güzel ya' diye iç çekiyordum. Bana ilk dizi teklifi geldiğinde "Okulum var" demiştim ama aklımın bir köşesinde Özge'nin bulunduğu ortam vardı. Diziye girince beğenilmek hoşuma gitti, devam ettim.

Film yapacağım
Özgür: 'Çemberimde Gül Oya' için ilk adımı ben atmıştım. 'ABD'den geldim bir şeyler yapmak istiyorum' demeye gidecektim.
Özge: O gün Özgür'le yapım şirketine gittik ve onlar görüştükten sonra yapımcı Tomris Giritlioğlu beni de kadroya almak istediğini söyledi. 'Çemberimde Gül Oya'dan teklif almam, aslında Özgür'ün sayesinde oldu. Sonra Özgür bir arkadaşının yanına ABD'ye gitti. Telefonla olanı biteni anlatıyordum; G.O.R.A.'yı, tiyatroyu... "Geliyorum" dedi.
Özgür: Burada kendimi göstermek istiyorum. Senaryosunu yazıp, yönetmenliğini, oyunculuğunu ve müziklerini yaptığım bir film çekip ABD'ye döneceğim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

özge abla çok gzel çok şirin ve çok dürüstsün küçükken bu kadar çekingenmişsin ya bende şu anda öleyim herkes doğum günlerinde, partilerde , düğünlerde oynarlarken bn ya almıyım bn beceriksizim derim yada uyuyor numarası yaparım ama büyüyünce bnde tiyatro bölümünü seçicem sayenizde sizi çk sewiorum;)