7 Şubat 2008 Perşembe

"Eteğimdeki taşları bir diziyle ortalığa döktüm"


Halide Edip Adıvar'ın romanı 'Sinekli Bakkal'dan uyarlanan televizyon dizisinde oynayan Özge Özberk,bu ay vizyona girecek olan '120' filimindeki oyunculuğuyla da dikkatleri bir kez daha üstüne çekecek.

"Çemberimde Gül Oya" dizisinde canlandırdığı 'Yurdanur' karakteriyle büyük kitlelerşn beyenisini toplayan Özge Özberk,şu aralar Halide Edip Adıvar'ın romanı "Sinekli Bakkal" da oynadığı Rabia karakteriyle dikkatleri çekiyor.Özberk,dizinin dışında bu ay vizyona girecek olan '120' isimli sinema filmiyle d kendinden çok söz ettirecek.Kurtuluş Savaşı yıllarında geçen ve Van'ın kurtuluşunu konu alan filmin yönetmeni Özhan Eren.Başrollerde Özge Özberk'in dışında Cansel Elçin,Emin Olcay,Burak Sergen ve Ahmet Uz gibi isimler bulunuyor.Müjdat Gezen Sanat Merkezi Tiyatro bölümü mevzunu Özge Özberk 1989 yılında oyunculuğa Bizimkiler dizisiyle başaldı.Daha sonra Bizim Ev,Sır Dosyası gibi çeşitli televizyon dizilerinde oynadı.Ama en çok Çemberimde Gül Oya,GORA ve Babam ve Oğlum'daki rolleriyle çıkış yaptı.Yaklaşık 19 yıldır oyunculuk yapan Özge Özberk,tabir-i caiz ise kariyer basamaklarını sessiz ve derinden çıkıyor.Bir dönem adı oynadığı filmlerdeki ünlü isimler anılsa da genel anlamda sansasyonlardan ve dedikodulardan uzak,sakin bir hayat sürüyor.Basına malşzeme vermiyor ve yapılan röpörtajlarda da suya sabuna dokunmayan cevaplar veriyor.Geçmişte onunla yapılan röpörtajlarında çok cici,ölçülü ve sakin bir karakter çizen güzel oyuncu,benim kışkırtıcı sorularımada aynı şekilde cevaplar vererek tavrını bozmadı.Çoğu,dönem filmi ve dizi olan senaryolarda oynamasına rağmen politika yada kısa tarihimizle hiç ilgilenmedğini gözlemlediğim Özberk'in sanırım ben biraz fazla üstüne gitmişim...

Sinekli Bakkal dizisindeki rolünüzden memnunmusunuz,nasıl gidiyor?
İki ay önce başladık.Biraz zorlu bir set oldu.Çok yoğun çalışıyoruz.Oyuncuların çoğu tiyatrocu,çok iyi bir kadro ile çalışıyoruz.O anlamda çok mutluyum.Roman zaten bir kült roman.Ben de sesi inanılmaz derecede güzel olan Rabia karakterini canlandırıyorum.Baskıcı,dinci bir dedenin torunu aynı zamanda.

Her yıl sizinle yapılan röpörtajlarda artık sizilerde oynamayıp ara vereceğinizi söylüyorsunuz ama her sezon yeni bir dizi ile karşımıza çıkıyorsunuz....
Evet.Geçen sezon 'Geniş Zamanlar'da Ayşe Kulin ve Zuhal Olcay faktörleri vardıdiziye 'evet' demem için....Bu yıl da Halide Edip Adıvar'ın kült romanı Sinekli Bakkal sözkonusu.Nasıl karşı konulabilirki!Bu kadar iyi bir senaryo bu kadar mükemmel bir cast..Her şey çok mükemmel.

Romanın kendisimi yoksa kadro,yönetmen ve senaryomu asıl sizi çeken?
Sinekli Bakkal başlı başına yeterliydi.Tabi ki karşınızda iyi oyuncuların olması ve senarist çok önemli.Herkesin bildiği bir romanı senaryolaştırmak büyük kayıplara yol açabilir.Çünkü dizide sadece diyologlara dayalı herşey.Ama senaristimiz bunu çok iyi başardı.Bu da projeyi kabul etmemdeki bir diğer etken.

Bu sezon eski sezonlardan uyarlanmış diziler görüyoruz.'Yaprak Dökümü' ile başladı.Sonra 'Dudaktan Kalbe',şimdi de sizin diziniz...Bir furya halinde...Biri tutunca diğerleri de aynı yolu izliyor.Bu durum sizi tedirgin ettimi?Çünkü belki diğerlerinin yakaladığı reyting başarısı kıskanılarak böyle bir şey yapılıyor...
Hiç öyle bir şey yok.Çünkü bu çok eski bir proje.Tamam bir dönem vurdulu kırdılı bir dizi dönemi vardı.Şimdi böyle filmler furyası var.Çünkü artık insanlar böle şeyler görmek istiyor.Çok uzaklaştık bazı değerlerden.Yaprak Dökümü'nün başarısı aile kavramını anlatmasından geliyor.

Roman neredeyse 90 yıl önce yazılmış.Baskıcı bir dededen ve aileden bahsediyoruz...
Doğu batı sentezi konu alııyor.Batılılaşmaya başladığımız ilk zamanlarda,Abdülhamit döneminde geçiyor hikaye.Çelişkiler anlamında sınıfsal farklılıklar,idealler anlamında günümüze çok yakın bir şey.Karanlık basınca akşam eve gitmek zorunda olan bi dolu kız var hâlâ....

90 yıl önce yazılmış bir romanın içinde işlenen ve modern ülkelerin çoktan hallettikleri konuların hala günümüzde yaşanıyor olmasını çok ironik buluyormusunuz?
Kesinlikle...Çok uzağa gitmemize gerek yok.Hâlâ aynı şeyler yaşanıyor.Benim çocukluğum bir sitede ki 30 çocukla kapının önünde geçti.Ama camdan bakan ve ailesi tarafından dışarıya bırakılmayan bir kız arkadaşım vardı.Biz dışarı çıkar kardan adam yapar,oynardık.O bize bakar ve gelemediği için camda ağlardı.Çok var içimizde.Şimdi bu 'Baba Beni Okula Gönder' kampanyası ne kadar başarı kazandıysa bu hikayede de var buna benzer bi şey.Kız üniversiteye gitmek istiyor ama dede göndermiyor.

Siz o kampanyaya destek veriyormusunuz?
Her an her zaman!

Destek verdiğiniz başka sosyal sorumluluk kampanyaları var mı?
Bütün kanallara konuk olarak gidiyorum.Kendimce yardım da yapıyorum.İleride inşallah yeterli maddi durumum olunca kesinlikle bu yönde bir yatırım yapacağım.

Okul yaptırmak gibi mi?
Kesinlikle.Böle bi şey istiyorum.

Şimdi maddi sebeplerden dolayı okuyamayan çocuklara da yardım edebilirsiniz,çok beklemenize gerek yok...
Tabii.Ama bu tip şeyler söylenmemeli.Bir kişinin bile idealini yerine getiriyor olması önemli.O kadar çok önemli cevherler var ki o çocuklar içinde."Ben hastalıktan kurtulamıyorum ama doktor olup böyle hasta çocuklara bkmak istiyorum"diyorlar mesela....

Genelde dönem dizileri ve filmlerinde oynuyorsunuz.Bazıları ağır politik eleştiriler içeriyordu.Sinekli Bakkal da karışık bir siyasi döneme geçiyor.Peki politikayla ilgilenirmisiniz?
Hayır ilgilenmiyorum.

Ama en azından Sinekli Bakal dizisinden yola çıkarak 100 yıl geçmesine rağmen ülkemizde hâlâ aynı gerici meselelerle uğraştığımıza dair biraz düşünmüssünüzdür herhalde?
Türkiye'de yaşıyoruz.Çelişkili bir dönemden geçiyoruz.Özellikle savaşlar ve şehitler beni çok üzdü herkes gibi.Bazen bu konuyla ilgili geçmi kalındı diye düşünüyorum.Bizim bilmeiğimiz nice şehitler de olmuştur.Bende bu anlamda sınıra asker çıkarılmasının,müdahalenin geç kalındığını düşünüorum.Bu feryatlar figanlar çok acıttı hepimizi.Zararın neresinden dönesek kardır diye düşünüyoruz ama bu kadar kayıp olması çok büyük kayıptı.Anneler babalar 'Bu toprak için' dedi ama biraz erken müdahele gerekiyor.

Yani tek çözümün askeri müdahele olduğunu m düşünüyorsunuz?
Askeri müdahale değil,tamamen erken müdaheleden bahsediyorum.Yani bu toprakların korunmasından.Bunun için biliyorsunuz Cumhuriyet mitingleri oldu.Milyonlarca insan sokağa döküldü.Herkes bunun bilincinde.AMa bunun müslümanlık politikası olduğunu düşünmüyorum.Tamamen Cumhuriyet ile alakalı olduğunu,o biliçte olduğunu düşünüyorum.Çok sayı da sönem dizisinde de bunu birebir yaşadım,gördüm.Bununla ilgili de çok araştırma yaptım.Şu an bile 'hadi gidiyoruz' dense hepimiz gideriz.Bunu yaşadık;gördük;bilincindeyiz.Ama yapılması gereken şeyler,belki politik anlamda,biraz geç kalındığını düşünüyorum.

Yani askeri müdahele değilde politik arenada yapılacak hamlelerin geç kalındığını mı söylemek istiyorsunuz?
Evet.Müdaheleler anlamında geç kalındığını düşünüyorum.Çünkü zaten hepimiz 'hadi gidiyoruz' dense gideriz,savaşırız!Milyonlarca insan bu topraklar için zaten yapar.Ülkemizi koruma anlamında biraz geç kalındığını düşünüyorum.Ama şu an çok başarılı sonuçlar alındı neyse ki,bu da mutlu edici bir sonuç.

Peki üst üstte dönem dizileri ve filmlerinde oynamak sizin tercihiniz miydi yoksa projeler öyle mi denk geldi?
Öyle denk geldi.'Çemberimde Gül Oya'dan önce 6 yıllık oyunculuk geçmişim vardı 'Bizimkiler' dizisinden.10 yıllık BKM tiyatro geçmişim vardı.Orada bütün öğrendiklerimi,eteğimdeki taşları 'Çemberimde Gül Oya' dizisiyle ortalığa döktüm.O da bir dönem işi olduğu için insanlar 'Özge Özberk,dönem filmlerine ve dizilerine uyuyor' dediler.Ondan sonra gelen teklifler de o yönde oldu.

Yakın zamnda Kurtuluş Savaşı döneminde geçen '120' isimli bir dönem filmi yaptınız yine....
Evet.Daha dün akşam dublajını yapabildik.1914-18 döneminde Van'ın kurtuluşu ile ilgili bir film.Çok güzel bir film oldu.

Takip ettiğim kadarıyla ayakları yere basan,munis,aklı başında karakterleri canlandırıyorsunuz genelde.Eminim sizin tercihiniz değildir ve gelen teklifler bu yöndedir,ama sormadan edemiyeceğim.Hiç tam da bu ynadığınız karakterin zıddı ,oyunculuğunuzu zorluyacak farklı rollerde oynamak istermisiniz?
İsterim ama dizide değil,çünkü yalan olur.Dizide seyircinin sizi otutturduğu bi kalıp var.Ama sinemada yadırganmaz.

Dizide yadırganacağı için mi istemiyorsunuz farklı bir karakter oynamayı?
İstemem diye bir şey yok.Böyle bir proje gelirse ve aklıma yatmışsa sonuna kadar yaparım.Ama seyirciler bunu kabul etmez.Hiç bir dizi yapımcısı zannetmiyorum ki beni şimdiye kadra oynadıklarımın dışında bir role uygun görsün.Çünkü bu yanlış bir cast olur.Sinemada her şekilde bu olur.Seyirciye seçerek gidiyoruz.Size öyle gelmez mi dizide?

Kesinlikle gelmez!Karşımda bir oyuncu olduğunu biliyorum.Geçekle hayali niye karıştırayım!
Seyirciye gelmiyor.İnsanların alıştığı bir karakter var.

Ama bu bir oyuncu için olabilecek en kötü şey diye düşünüyorum.
Dizi için değil.Çünkü sizin seçiminiz bu dizide oynamak.Oynamayabilirsiniz de.Dizi seyircisi sizi öyle kabul ediyor.

Bu durumda sizi hep o role hapsdiyor dizi seyircisi?
Dizi anlamında evet.Dizi anlamında tercih meselesi ama beni sıkan bir şey değil bu.Sitcom'da ya da komedi de yadırganmıyor farklı bir karakter oynadığınızda.Ben böyle bir şey yaptım ve iyi tepkilerde aldım.Ama dizide yanlış bir cast olur benim açımdan sinemada deil tabii ki.

Tekrar Sinekli Bakkal'a dönersek.Rabia Kur'an okuyor...
Evet,çocukluğu Kur'an ile geçmiş.Sesi de çok iyi olduğu için Sinekli Bakkal'daki evlere mukabelelere gidiyor,ilahiler okuyor,kasideler okuyor ve para kazanıyor aynı zamanda.

Tüm dünyada olduğu gibi bizde de muhafazakarlık prim yapıyor.İktidarda da kendisine dini referans alan bir parti var.İnsanlar çıkıp 'muhafazakar eşcinsel' olduklarını söyleyecek kadar ileri götürebiliyorlar bu trendi yakalamak için.Bu dizi de bana o rüzgarla haraket ediyor gibi geliyor.Yani batı kültürü ile doğu arasındaki çatışmalar,Kur'an okuyan iyi bir aile kızı...Dizinin oynadığı kanal muhafazakarlığıyla ünlü TMSF yönetiminde halihazırda.Sanki bu dizi o furyanın rüzgarından beslenmeye çalışıyor gibi geliyor bana...
Hiç alakası yok.Sinekli Bakkal'ı okusaydınız keşke...

Sinekli Bakkal'ı çocukken okudum ama her ayrıntısını hatırlamam mümkün değil.Önemli olan burda ayrıntılar değil....
Bu diziyi bir çok kanal istiyor.Atv'nin çok istediği bir projeydi.Din,tutuculuk ve Kur'an anlamında hangi kanlda olursa farketmez,Müslümanlık politik çerçevesinde kabul edilecek bir dizi değil.

Ben zaten tutucu bir roman olduğunu söylemedim.Ama Kur'an okuyan muhafazakar bir aile kızı olan Rabia karakterinin son dönemde esen muhafazakarlık rüzgarı sebebiyle daha sevimli,sempatik geleceğini ve daha kolay kabul edilebileceğini söylüyorum.Yoksa romanın tam tersine tutucu bir düşünceyi empoze etmediğini biliyorum.
Kitleye yönelik bir şey değil.Benim yer aldığım projeler zaten A ve B grubuna hitap ediyor.

Tekrar Rabia'nın Kur'an okumasına dönersek.....
Kur'an değil.İlahi ve kasideler okuyor.Birebir Kur'an geçmiyor.

Siz birkaç hafta önce bu dizi ile ilgili yapılan bir röpörtajınızda 'Ben Kur'an okuyorum normalde' demişsiniz....
O yanlış anlaşldı."Rabia karakteri Kur'an okuyor.Siz bu rol için Kur'an okuyacakmısınız?" diye sordular.Ben de "Rolde özellikle Kur'an okuma sahnesi yok.Ama ilkokuldan beri anneannemin öğrettiği bir şeydir bu.Ben Kur'anı Arapça okuyabiliyorum"dedim.Orda "Rabia için yeniden Kur'an okumaya başladı" denmiş sanki ben Kur'an okumaya ara vermişim gibi.İlkokuldan beri öğrendiğim bi şey...Kur'anı Arapça harfleriyle okuyabiliyorum.Ama bu her akşam açıyorum Kur'an okuyorum anlamı taşımıyor.Arap harflerini biliyorum;doğal olarak Kur'anın Arapçasınıda okuyabiliyorum.Ama rol ile alakası yok.Kişisel bir şey.

Çok özel olacak ama kendinizi dindar olarak atfedermisiniz?Cevap vermek zorunda değilsiniz...
Dindar değilim.Çok hayal ederim ve isterim.Çok içten ve çok inançla istediğim şeyler hayatta hep gerçekleşti.İstediğim her şeyi elde ettim çok şükür.Çok içten dilemekle alakalı.Kendimi kötü hissettiğimde yasin okurum.Ama bu benim iç huzurumla ilgili.Dindar sayılmam.

Peki bu meseleyi kapatalım.Mayıs ayında Cem Yılmaz ile tekrar AROG'un çekimlerinde olacaksınız....
Evet.İki üç hafta önce teaser'ını çektik.Mayos ayında çekimler başlıyor.GORA'nın devamı ama hikaye tamamen İlk Çağ'da yani Taş Devri'nde geçiyor.

"Ben çok normal koşullarda yaşayan bir insanım.Hayatımda neyin sırası geldiyse onu yaşamışımdır." diyorsunuz.Hiç asi biri olmadınız mı hayatınızın bir döneminde?
Her şeyin bir sırası var hayatta.Hayatımda her şey düzenli gitti.Çok erken yaşta başladım bu işe...

Sadece kariyer anlamında değil kişisel tarihinizle ilgili bir soru.Sizi tanımıyorum ama sakin,düzgün,kendiyle barışık bir kişiliğiniz var gibi.Yani oynadığınız rollerdeki gibi.Hiç asice otoriteye karşı geldiğiniz bir dönem olmadı mı?
Hiç olmadı.Asilik yapmak iateklerinizin yerine getirilmiyor olmasına karşı yaptığınız bir davranıştır.Ben hayatımda istemediğim hiç bir şeyi yapmadım.Bizim ailede şöyle bir şey vardır."Bize göre senin yaaptıkların şu sebeplerden dolayı yanlış.Ama tercih yinde senin!" demişlerdir.Hep seçeneklerim oldu.Yolumu hep kendim çizdim.O yüzden asilik yapacak bir şey yoktu.

Okulda da mı olmadı?
Yok.Hiç sorunlu bir gençlik ve çocukluk dönemi yaşamadım.

Dizi oyuncusu olarak kalmak istemiyorum demiştiniz bir röpörtajında...
Evet 4 yıl önce söyledim.

Tiyatroyu çok önemsiyor ve ön planda tutuyorsunuz.Ama durmadan dizilerde görüyoruz sizi.Maddi sebeplerden dolayı mı hayır diyemiyorsunuz dizilere...
Hayır.İyi projeler geliyor.Maddi anlamda da iyi şeyler oluyor tabii.

Bu diziler tiyatrodan alıkoyuyor mu sizi?
Koyuyor.Geçen sene Hamlet'i sahneye koyacaktık.Emre Kınay yönetiyordu.Vahide Gördüm,Sinan Tuzcu vardı ekipte.Ama 3 prova ile sonlandırdık çünkü herkesin dizisi vardı,olmadı.

Klasik bir soru olacak ama oyunculukta sınırlarınız var mıdır?Soyunur musunuz?
Bu size karşı değil ama bence çok saçma bir soru.Kayda girdiğiniz zaman zaten kendiniz değilsiniz.Eğer orda sağlam bir hikaye varsa ve o sahneler bu hikayeye bir şey katıyorsa tabi ki oynarım.İkna olursam tabii ki oynarım.

Siz bu soruyu her ne kadar saçma bulsanız da soyunmam,gay'i oynamam diyen oyuncuyla kaynıyor ortalık...O zamn bu insanlarda saçmalıyor mu?
Tercih meselesi Koskoca Kadir İnanır bile kadın kıyafeti giydi oynadı.Oyuncu çünkü.

Özetle,bir oyuncu rolünün gereği neyse onu apar,kurallar koyması saçma diyorsunuz.
Evet.Ama o sahneye,o projeye bir katkısı varmı yan gerekli mi? O sahneye reyting kazandırsın diye diğil yani.Buna izin vermem.Bunu bilmem hissetmem lazım.

Geçtiğimiz yaz bu camiadan olmaya biriyle evlendiniz.Eşinizin bu olaylara bakışı nasıldır.Sorun çıkarır mı evde?
Yani ben bir oyuncuyum sonuçta.O benim dediğim her işe ve karara saygı duyar.

Eşinizle nasıl tanıştınız?
4,5 senelik bir geçmişimiz var.Bir partide tanıştık.Ünlü bir DJ gelmişti orada tanıştık.

Bu camiadan birini istemiyorum demiştiniz ve öylede oldu galiba...
E zor tabii ki.O dönem öyleydi.İki kişinin aynı işte olması iyi değil.Set saatleri belli değil.Eşlerden birinin normal bir iş düzeni var siz ona uydurabiliyorsunuz.Ama iki koldan aynı iş yapınca çok zor.Sağlıklı bir ilişki olmuyor.

Aynı camiadan olunca basın çok üstünüze geliyor galiba...
Uzun zamandır tanınmış biriyle birlikte olmadığım için basının üstüme geldiği bir dönem olmadı.

Sevgililer gününe nasıl girceksiniz?
Görüşebilirsek eğer güzel bir program yaparız.Telefonda "Arkadaşım n'apıyorsun yılbaşında?Bir görüşelim telefonun var bende" şeklinde konuşuyoruz.O kadar az görüşüyoruz ki bu duruma geldi."Severken kardeş oldular" meselesi yani.Bu aralar çok yoğunum çok az görüşüyoruz.Sabah 8'de başlayıp ertesi sabah aynı saatlere kadar çalışıyoruz.İş zıvanadan çıkmış durumda.O yüzden yapımcılar mı,senaryo yazarları mı,oyuncular mı artık birileri biraraya gelip isyan çıkaracaksa,bir an evvel çıkarması gerekiyor!

Hollywood'daki grev size de esin kaynağı olur mu dersiniz?
Olur inşallah!90 dakika düşürülmeli.Çünkü ertesi güne yetiştirmekten akıl sağlığımızı kaybedeceğiz.İnsanlar sürmenaj oluyor.

İsyanı belki siz başlatırsınız belli mi olur!
İnşallah...

Özel hayatınızda gelecekle ilgili projeleriniz neler?çocuk istiyormusunuz mesela?
Evet,yaştan kaynaklı artık çocuk çok istiyorum.Bir iki sene daha geçerse o sabrı bulamayabilirim diye düşünüyorum.Yakın gelecekte,en geç 3 sen içinde çocuk istiyorum.

Kariyerinizle ilgili planlarınız nelerdir?
Çok ileri tarihlere kariyer planı yapamıyoruz.Ancak elimizdeki projelerin gidişatı ile ilgili plan yapıyoruz."120" sinema filmi 15 şubat ayında vizyona giriyor.Çok iyi bir film olmuş.İnşallah hakettiği başarıyı da yakalar.AROG var çekeceğimiz.Önümüzdeki sene ii işler olsun inşallah.


Alıntıdır, Hazal'a teşekkürler...

Hiç yorum yok: