7 Şubat 2008 Perşembe

Özge Özberk: Digiturk Röportajı

Son dönemde yıldızı parlayan ve başarılı projelerde yer alan Özge Özberk,yoğun temposundan vakit ayırarak sorularımızı yanıtladı.

Belgesel ve haber kanalları dışında neler seyrediyorsunuz?
Son üç senedir pek bir şey seyretmiyorum.Özellikle takip ettiğim bir şey yok.Ama yabancı dizilerden denk geldiğim olursa onlara bakıyorum.

Hangi diziler peki?
Lost'u kaçırmadan seyrediyorum.Arada bir Nip/Tuck'a bakıyorum.Bir de denk gelirsem İnside The Actors Studio'yu kaçırmamaya çalışıyorum.İnanılmaz bir değer...

Digiturk uzaktan kumandanızın en çok hangi tuşunu kullanıyorsunuz?
İnfo tuşu

Unutamadığınız sitcomlar var mı?
Everybody Loves Raymond ve Will&Grace'e denk gelirsem seyrediyorum.

Çocukken sevdiğiniz çizgi diziler?
İki sene öncesine kadar, South Park'ı izlemeden mümkün değil hafta sonu geçmezdi(gülüyor).

Keşke ben de oynasaydım dediğiniz bir dizi var mı?
Kesinlikle "LOST"...

Hayatınız bir TV dizisi olsaydı adı ne olurdu?
Kelebek olurdu herhalde.O kadar güzel geçiyor ki her şey,bir anda bitecek diye bekliyorum.Kelebeğin de ömrü kısacıktır ve olgunluk dönemini inanılmaz bir güzellikle yaşar ya...Ben uzun yaşamaya niyetliyim ama Kelebek olabilirdi.

Kendinizi televizyonda ilk olarak ne zaman gördünüz?
1992'de Defne Samyeli'nin bir programı vardı.

Uyumak için ne seyredersiniz?
Tercih etmiyorum...

Şahit olduğunuz ve unutamadığınız bir televizyon gafı var mı?
Yok sanırım.Gaf yakalayacak kadar televizyon karşısında kalmıyorum(gülüyor)

"Mavi Gözlü Dev"'e geçersek size bu projede ben de olmalıyım dedirten neydi?
Nazım Hikmet tabi ki.Ve inanılmaz bir oyuncu kadrosu olması.

Gerçek hayatta yaşamış bir karakteri canlandırmak neler hissettirdi?
Kendinize ait yorumlayamadığınız bir şey.Nazım Hikmet'in isminin yer aldığı bir şey.Ve herkesçe bilinen birinin oynanıyor olması, ete kemiğe bürünüyor olması,insanların fikirlerinin olması,tabi ki bir handikap.Ama Münevver'in benim için özel anlamı ve yeri var; çok fazla bilinmiyor,sadece isim olarak ve Nazım'ın eşlerinden biri olarak biliniyor.Ama o dönem için evli olmasına rağmen hapishaneye gidip aşkını itiraf etmesi, çocuğuna rağmen aşkının peşinden koşması, ülke değiştirmesi, her şeyini geride bırakması, o dönemin radikal davranışlarından birini sergilemesi benim kabul etmemde ve Münevver'i tanımamda çok büyük artı oldu.O yüzden Münevver, benim için o özel bir yere geçti.

Rolünüze hazırlanırken özellikle dikkat ettiğiniz bir detay var mıydı?
Özellikle bir detay yoktu.Çünkü zaten Biket hanım,yönetmenimiz,her şeyi en ince detayına kadar net bir şekilde açıklamıştı.Ve zaten dediğiniz gibi yaşamış birini canlandırmanın en önemli tarafı,makyajdan geçiyor olması.Çünkü tanımıyorsunuz,geçmiş yıllarda yaşamış,herhangi bir tanıdığıyla görüşemiyorsunuz.Sadece fotoğraflardan o duyguyu aktarabiliyorsunuz.Duruşuyla,bakışıyla olabilir.Yani sadece onun nasıl bir kadın olabileceğini hayal edebiliyorsunuz.

Genelde dönem dizilerinde rol alıyorsunuz,bilinçli bir tercih mi?
Bilinçli bir tercih değil,tesadüf hiç değil.Gelen projeler arasında en iyileri genelde hep dönem işleri oluyor.Kalite ve özellikle hikaye anlamında dönem dizilerinin bir şeyler anlattığına inanıyorum.Hem ben öğreniyorum hem de seyredenler insanlar mutlaka bir şeyler öğreniyorlar.Bunlar benim seçmemde artı oluşturuyor ama kesinlikle tesadüf olarak saymıyorum.Tamamen seçilmiş işlerdir hepsi...

Tiyatroya devam ediyor musunuz?
Bana Bir Şeyhler Oluyor bittikten sonra iki senedir tiyatro adına hiçbir şey yapmadım.Ama inşallah önümüzdeki sezon tiyatro ile bir arada olmak istiyorum...

Dizi setleri mi,sinema perdesini mi yoksa tiyatro sahnesi mi sizi daha çekiyor?
O kadar farklı ki tatları.Sinemada hep olmak istiyorum, sahnede hep olmak istiyorum,sahnede hep olmak istiyorum.Dizi para kazanmak anlamında ve sizi hızlı geliştirdiği için çok önemli.Ama illa ki bir tercih yaparsam,tiyatroyu çok özlediğim için tiyatro diyeceğim.

Son dönem projelerinizden bahseder misiniz?
Şu anda Van'dayız ve 120'nin çekimleri bitiyor.Onun dışında Sinekli Bakkal'ın çekimleri devam ediyor.Ayrıca G.O.R.A'nın devam filmi A.R.O.G çekimleri başlıyor...

Hiç yorum yok: