10 Ocak 2008 Perşembe


'G.O.R.A.'da eski filmleri izleyen prenses Ceku'yu canlandiran Özge Özberk, Kanal D'de yayimlanan 'Cemberimde Gul Oya'da da basrolde. Genc oyuncu, 'Eski asklar yok!' diyor

HIZIR TUZEL

İSTANBUL - 'G.O.R.A.'yi izlerken, 'Tum bu perdede olup bitenler gercek olsa, dunya ne kadar sevimli bir yer olurdu' diye dusunmeden edemedim. Ve, bu filmde emegi gecen herkesin uzaylilarla irtibat halinde olduklarina dair bir suphe uyandi icimde. Ancak uzaylilar yapabilirdi cunku bu filmi. Gecen hafta, Ozan Guven'in Radikal'e yaptigi aciklamada, saka yollu, 'Cem Yilmaz uzaylilarin basidir' demesi de, ayrica kafami karistirmisti. Hemen Sirius Uzay Merkezi Baskani ve UFO uzmani olan Haktan Hakdogan'a gidip konuyu arastiracaktim ama meseleyi icerden halledeyim dedim.
Filmde 'Ceku' adli uzayli bir prensesi canlandiran Özge Özberk'i buldum. Kendisiyle yaptigim gorusmede uzay ve uzaylilarla ilgili sorularimi aciklikla yanitlamamasi dikkatimi cekti. Ornegin 'Nereden gelip, nereye gidersiniz?' seklindeki ince sorumu soyle yanitladi:
"1976 dogumluyum. Mujdat Gezen Sanat Merkezi Tiyatro Bolumu'nden mezun oldum. 'Bizim Ev', 'Sir Dosyasi', 'Bizimkiler' gibi televizyon dizilerinde oynadim. Simdi de, 'Cemberimde Gul Oya' var. Ayrica, BKM Oyunculari'inda 'Otogargara', 'Sen Hic Ates Bocegi Gordun Mu?' ve 'Bana Bir Seyhler Oluyor' gibi oyunlarda rol aldim."
Ozge hanim, citi piti, insanin gozlerine guzel guzel bakan, eski Turk filmlerindeki masum kiz edasinda sirin biri. Hos hos guluyor ikide bir. İste o zaman supheleniyorum kendisinden. Bu kadar dogal gulen, kendini saklamaya ozen gostermeyen, samimi insan kalmadigi icin dogru yolda ilerledigimi fark ettim. Vardi bu kizda bir seyler. 'Siz G.O.R.A.'da eski Turk filmleri izleyen bir prensesi canlandirirken beri yandan da, 'Cemberimde Gul Oya'da yine eski zamanlarda yasiyorsunuz. O zaman soyleyin bakalim, nedir bu eski zaman takintilari. Ornegin, siz de, Ceku gibi eski Turk filmlerini filan izliyor musunuz?' Samsirip kaldi tabii, bu soru karsisinda. Bir sure kendini toparlamaya calisti. Bakti ki, kacis yok, anlatmaya devam etti:

Eski asklar
"Belgin Doruk'u kucuklugumden beri cok severim, seyrederim. Ama oyle oturup da cok fazla seyretmezdim acikcasi. Ama cok eglenceli bulurdum o donemin filmlerini. O nostaljiyi ve eski donemi hissetmek acikcasi cok heyecanlandirici bir sey. O kostumleri, o naifligi, o askta yasanan heyecani biraz olsun hissetmek guzel. Sonra, dizi cekimlerinde o donemi, senaryoya bagli kalarak da olsa yasamak, cok heyecanlandirdi beni. O doneme ait hissettim kendimi. İcine girdim ve icimde hissediyorum, cok guzel bir seymis. Demek ki ben bunu gormezden gelmisim daha once. Dizi oncesi ve sonrasi diye ayirabiliriz bunu. Diziye kadar cok fazla eski Turk filmi seyretmezdim, asklar filan ilgilendirmezdi, yakin gelmezdi ama artik takip etmeye calisiyorum. Hem de cok zevk aliyorum."
Oyle ya, Ozge hanim dogru soyluyor. Eski asklar kalmadi artik. Ask icin verem olmalar filan pek yok zamanimizda. Ben uzay konusunda durum degerlendirmesi yaparken o devam ediyor eski ask meselelerine:
"Simdikiyle farkli, arada cok buyuk bir ucurum var. 'Sevgi meselesi bu kadar mi degisir?' diye dusunuyorum. Hep bir gizli ask, 'Ama buyuyu bozmayalim' durumlari varmis hep. El ele tutustuklari, goz goze geldikleri cay bahcesi asklari varmis. 'Sevgilimin mendilini kokladim gunum guzel gececek' durumlari varmis. Simdi, 'Kiz bana mesaj atti abi' durumlari yasaniyor. Cok yuzeysel yasaniyor her sey, cok alternatifli yasiyoruz belki de bu yuzden. Kadinlar artik ayaklari uzerinde durabiliyorlar mesela. Sonra, bencil yasaniyor artik. Bir de simdi askta cok fazla aci cekmiyoruz. Aci yasansa da, iki-uc gunde atlatiliyor. İki tane depresyon hapi icip, kendine geliyorsun. Mektuplar filan yazilirmis, simdi insan terk edildigini bile cok sonra ogrenebiliyor. Gecmisle buyuk ucurum var."


'Uzaylilar gelecek'
Bakiyorum Özge Özberk sorularimi gecistiriyor. Ben de onu bir soru yagmuruna tutuyorum ki sormayin. Sanirsiniz meteor yagmuru. Birbiri ardina sorumlarimla onu bunaltiyor. Onu G.O.R.A.'daki gibi bir uzay atmosferine sokuyorum.
Uzayla araniz nasildir, ilgilenir misiniz?
Valla Cem Yilmaz'a kadar cok fazla ilgilenmiyordum, Ozan da demis, 'Cem Yilmaz uzaylinin ta kendisi' diye. Hakikaten bence de, o uzayli. Aynen ben de oyle dusunuyorum.
Cem beyin kuyrugu filan mi var?
Onu gormedim ama cok baska bir yerde yasiyor. Beyin dalgalarini yakalayabilmek cok zor ama yakaladiniz mi, cok baska bir boyuta geciyorsunuz. Onun baska bir enerjisi var ve bu dunyaya ait degil ve eminim onun gibi bir zekâya bir daha rastlayamam.
Zaman zaman medyada birtakim UFO haberleri cikar, izler misiniz bunlari?
İlla ki bunlar oluyor. Yoktan bir sey uzerine bu kadar cok dusunulemez, bu kadar sey yazilamaz, bu kadar film yapilamaz. İlla bir gun bir yerlerden cikacaklar ve 'Biz buradayiz, siz nasilsiniz?' diyecekler. Bir sekilde gelecekler.
Sizce bunlar iyiler mi kotuler mi?
Kotu olsalardi coktan gelmislerdi, ortam cok uygun, bence iyiler. Medeniyet olarak bizi asmislar ve daha bizi seyrediyorlar. 'Bakalim bunlar daha neler yapacaklar?' diye.
Filmin cekimi esnasinda size bir mudahalede bulundular mi?
Valla keske oyle bir sey olsaydi. O zaman film daha cabuk gosterime girerdi diye dusunuyorum.
Begenmediler belki de, o yuzden?
Begenmemeleri mumkun degil. Uzayli da olsa, insan her yerde insandir.
Sizin daha once bu filmde beraber oynadiginiz bazi erkeklerle yakin iliskileriniz olmus. Bunun uzayla bir ilgisi var mi, yoksa yabanci erkekleri(!) begenmiyor musunuz?
Bunlarin uzayla bir ilgisi yok. Bu tip konulari konusmak istemiyorum artik. Bazi seyler yasanir ve biter. Zaten bu camiadan kimseyle artik beraber olmamaya calisiyorum acikcasi. Bir dis goz olarak bakinca buna karar verdim. Ayni ortamda olmak, ayni iste calismak cok avantajli degil. İste ve evde birliktesiniz, evde kavga ettiniz bunu sahneye yansitmamaniz gerekiyor, zor bir sey.

radikal

Hiç yorum yok: