12 Ocak 2008 Cumartesi

Özel Röportaj: PARLAYAN YILDIZ : ÖZGE ÖZBERK

Ben Özge Özberk ile tanıştığımda çok küçüktüm. İstanbullun sayfiye mekanlarından birinde yazlık komşularıydık. " Özge abla" idi bizim için o zamanlar Özge Özberk.

Daha sonra onlar taşındılar biz büyüdük?

Hani hepimizin komşu ablaları vardır hayatta merhabadan öte diyalogumuzun olmadığı ama hep güzel bulduğumuz.

Tabii ki zaman içinde ona tiyatrolarda dizilerde ve filmlerde rastlamaya başladım hepiniz gibi. Ama tek farkı ben gurur duyuyordum komşu ablamdı o benim.

Çok uzun süre sonra ulaştığımda hala aynı çocuksu sesi ve içtenliği ile karşıladı beni telefonda. Oysa ben numaraları çevirirken gerçekten tedirgindim. Sonra anladım ki Özge Özberk parlayan bir yıldız olmuştu ama hiç değişmemişti?.

Bu gün parlayan bir yıldız olan Özge Özberk çok yoğun temposu içinde bana ve çemberimdegüloya.tk Internet sitesi üyelerine vakit ayırabildi?

Önce tüm üyeler adına teşekkür ediyorum bugünün parlayan yıldızı olma ötesinde artık tam bir sanatçı olma yolunda emin adımlarla ilerleyen genç yetenek sevgili Özge Özberk?e?.


İşte O Sımsıcacık Özge Özberk ile ÇemberimdeGulOya.Tk İçin Özel Sohbetimiz?..

ECE82 : Giriş konuşmamızda parlayan bir yıldız olduğunuzdan bahsettik. Parlayan bir yıldız olmak size neler hissettiriyor öncelikle bunu öğrenmek istiyoruz?

ÖZGE ÖZBERK : Evet aynen öyle acayip hoşuma giden çok mutlu edici bir şey ama şöyle ki her tarafta boy göstermememin sebebi illaki göz önünde oluyorsunuz ama hani ben magazinsel boyutta göz önünde olmak yerine sadece işimle ön planda olmak istiyorum?.
insanlardan da bu yönde tepkileri alıyorum zaten beni sokakta gördüklerinde özge Özberk olarak değil de yurdanur olarak tanıyorlar bu yüzdende yurdanur'a karşı çok büyük bir sevgileri olduğu için bana da sevgileri çok büyük oluyor.
Bir de tabii bu benim tiyatroda 10. yılım olduğu ve attığım adımları bilerek attığım için böyle hani AA yıldız şöhret falan olmuyorum çünkü ben onların içinde büyüdüm. Ben inanılmaz starlarla büyüdüm Demet Akbağ ve Yılmaz Erdoğan gibi çok önemli iki insanla 10 yıldır birlikte olduğum için böyle çok şöhreti falan yaşamıyorum.

ECE82 : Siz tiyatro kökenli bir oyuncusunuz , tiyatro ve televizyon arsında sizce ne gibi farklar var? Bu iki sektörün size getirileri ve götürüleri nelerdir?

ÖZGE ÖZBERK : Oyunculuk açısından hiç bir şey fark etmiyor ama aslında teknik olarak üçü de birbirinden çok farklı.. Dizi oyunculuğu bir kere çok yorucu çünkü her hafta o senaryo elinize geliyor bazen senaryoyu okuyamadan gitmiş oluyorsunuz senaryoyu sette görüyorsunuz hani o kadar yoğun oluyorsunuz ki o gün çok fazla konsantre olamayabiliyoruz. Sinemada ise belli bir süreniz var mesela 1.5 aylık bir süreniz var o sürede rolünüzü çıkartıyorsunuz adapte oluyorsunuz o yönden tiyatroyla çok benzeşiyor. Ama teknik olarak karşılığını tiyatroda hemen alıyorsunuz çalıştığınız 2 aylık kamp süreci sonunda hemen alıyorsunuz sinemada okuduğunuz yazılan şeylerle alıyorsunuz. En büyük fark bu ama tabi oyunculuk açısından her üçünde de yapabileceğinizin en iyisini yapmaya çalışıyorsunuz performans açısından bir fark yok.

ECE82 : Oynadığınız tüm rollerde özellikle Yurdanur karakterinde çok iyi bir performans sergiliyorsunuz , nasıl konsantre olduğunuz merak ediyoruz? Yurdanurla benzer noktalarınız var mı?

ÖZGE ÖZBERK : Nasıl konsantre oluyorum , valla senaryo her şeyi o kadere birebir veriyor ki bu konuda zorlanmıyorum tek fazladan Yurdanurla çok benzeşmiyorum. Yurdanur çok dediğim dedik ayakları yere basan tuttuğunu koparan biraz böyle ne biliyim etrafına hakim olabilen bir kadın. Evet Özge biraz daha farklı böyle kıpır kıpır yerinde duramayan Yurdanur o enerjini özgeden alıyor ama o ağır başlı karakteri Özgede yerine göre var. Yurdanur un hayatına yerleşmiş ama Özgede biraz daha enerjik yani aman boş ver ne olacak , bir problemle karşılaşsam onu illaki çözmek için uğraşmam çözebildiğim kadar dayanırım ama Yurdanur da öyle değil tabi Özge Yurdanur kadar uğraşmaz.

ECE82 : Sizde dizide canlandırdığınız karakter gibi değerleriniz uğruna her şeyi ve herkesi karşınıza alabilir misiniz?

ÖZGE ÖZBERK : Bu soru çok fazla soruluyor bende hep şöyle diyorum yapabileceğimin , elimden gelenin en iyisini yaparım , iki elim kanda olsa yaparım fakat ailemi bir kenara atmak konusunda Yurdanur kadar cesaretli olamam. Biraz daha politik davranabilirim ben hani ne yardan ne aileden ama ailemi kesinlikle bir kenara atmam orta yolu bulmaya çalışırım.

ECE82 : Bu güne kadar oynamaktan keyif aldığınız ya da kendinizle en çok bağdaştırdığınız karakter hangisiydi? Neden?

ÖZGE ÖZBERK : Valla karakter olarak en çok göze batan değŸilde en çok sempati toplayan Yurdanur. Yurdanur'u çok sevdim acayip sevdim. 10. ay oldu hakikaten ben Yurdanur?la yatıp Yurdanur?la kalkıyorum. Yurdanur burada ne der, ne düşünür? Hayatıma olan etkisi anlamında ?ya? ile başlayan bir cümle kuracak oluyorum ama Yurdanur cümleye ? ya ? ile başlamaz mesela bunları düşünmeye başlıyorum. En çok beni etkileyen Yurdanur.
Bir de bizimkiler dizisinde 6 yıl Zeynep rolünü oynadım. Ama o çok benim gibi bir karakterdi üniversite öğrencisiydi kendimden çok fazla bir şey vermedim çünkü çok kendimi oynadım onda.

ECE82 : Çevremdeki insanlarla konuştuğumda hani bir selpak reklamı vardı onda ağlamanız çok beğeni toplamış. Çok doğal olduğu söyleniyor. Nasıl bir çekimdi o bize biraz anlatır mısınız?

ÖZGE ÖZBERK : Onu şöyle açıklayayım , o gün ben sete giderken abımı ( Özgür Özberk ) Amerika'ya yolculamıştık ve ben abimle vedalaşamadan sete gittim.. o kadar içimde kaldık ki. Çok seviyorum abımı hani dünya bir yana o bir yana, vedalaşamamanın verdiği o 3,2,1 kayıtla ben hüngür hüngür ağlıyordum yani. Nasıl ben onunla vedalaşamadım ben sete geliyorum o uçakta diye düşünüyordum tabi o motivasyonla çok başarılı bir reklam oldu.

ECE82 : Ben şimdide belirtiyim ben çok farklı bir gözle bakıyorum abinizle olan ilişkinize çünkü sizi daha önceden tanıyor olmanın getirisi olarak abinizle olan ilişkilerinizi gözleyebilen bir çocuk olmuştum. Ama üyelerimizin en çok merak ettiği konulardan biride bu abiniz Özgür Özberkle olan ilişkiniz nasıldır biraz anlatır mısınız?

ÖZGE ÖZBERK : Bizim ilişkimiz çok özel , çok güzel. Biz hiç abi kardeş gibi değilde daha çok arkadaş gibiyiz. Aramızda hakikaten bir aşk var . böyle bir problemimiz olduğunda hemen dertleşiriz anlatırız birbirimize. Zaten şu anda beraber yaşıyoruz. Bana hiç eyvah abim geliyor olayını yaşatmadı. Yani ben bu durumdan çok memnunum. O benim abim olduğu için çok şanslıyım.

ECE82 : Kadın isterse adlı TV dizisinde rol aldığınızı öğrendik. Bu dizi hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

ÖZGE ÖZBERK : Ya zaten bu çok geçici bir durum. Ben dizide 5-6 bölüm rol alıyorum. Tabi ki bu projeyi kabul etmemin kendimce iyi sebepleri var. Bunlar birincisi Birol Güvene çok inanırın beğenirim onunla çalışmak çok hoş. ikincisi ise Cihan Önal ve benim BKM de yıllarca beraber çalıştığım sevgili Zerrin Sümerde var bu projede bunlarda beni çok etkiledi tabi.

ECE82 : Dizi bittikten sonraki projeleriniz nelerdir? Sinema tiyatro ve ya televizyon sektörlerinden hangisine ağırlık vermeyi düşünüyorsunuz?

ÖZGE ÖZBERK : Öncelikle ben biraz sakinlik için tatil yapacağım çünkü çok yoğunduk. Hani böyle beden yorgunluğu değil de kafamın Yurdanur la dolu olması beni çok yordu. Birazcık kafamı boşaltmam lazım. şu anda gelen tüm teklifleri geri çeviriyorum hani yazın yapmayacağım iyi bir tatil yapmayı düşünüyorum. Sinema filmi var bir iki tane belki onlar olur. Çağanın projelerinden biri olabilir. şu anda BKM ye de ara verdim şimdi orda Demet Akbağ ve Yılmaz Erdoğan’ın süper bir oyunu var. Ama öncelikle iyi bir tatil.

ECE82 : Set arkadaşlarınızla aranız nasıldır. Birçoğu sizden daha deneyimli hatta bizim usta diye tabir ettiğimiz tiyatrocular onların size kattıkları nelerdir?

ÖZGE ÖZBERK : Var ya olağan üstü bir ortam burası. Hepimiz birbirimize kenetlenmiş biçimdeyiz. Özellikle konağa geldiğinde daha iyi göreceksin. O kadar güzel ki burası eminim bundan sonraki projelerde tedirgin olacağım bu ortamı arayacağım. Hepsi çok ustalar.

ECE82 : Bundan sonraki projelerde nasıl seçici olacaksınız kriterleriniz var mı?

ÖZGE ÖZBERK : Benim çalışacağım işlerde yönetmene güvenmem gerekiyor. Bunun dışında bence oyuncu bir hamurdur ne gerekiyorsa onu yapmalıdır. Mesela GORA da öpüşme sahnesi vardı o ben değildim ki Ceku Arifle öpüşüyordu. Motor dendiği zaman oyuncu o role girmelidir.

ECE82 : Özge Özberk hangi takımı tutar, ne tür kokulardan hoşlanır , en son hangi kitabı okudu , kısaca bize kendinizi anlatır mısınız?


ÖZGE ÖZBERK : Öncelikle Beşiktaşlıyım. Önce dolce gabana light blue kullanıyordum. şimdi daha yazlık bir koku kullanıyorum calvin clane nın summer ını kullanıyorum. Valla müzik konusunda ben clublere gitmekten hoşlanıyorum. Yurdanurla tam anlamıyla zıttık o konuda. En son hacı komünisti okudum Ferhan şensoyun. Mesela o kitapta tanıdığım insanların şans kapıyı kırınca filminin setinde neler yaşadığı anlatılıyor. Bunu okumak çok keyifliydi. Bir de tabii ki Ferhan şensoyun kalemi çok muhteşem. Çok eğŸlenceli bir kitaptı.


ECE82 : Çemberimde gül oya dizisini çekerken en çok güldüğünüz ve duygulandığınız sahneler hangileri?

ÖZGE ÖZBERK : Evet bir drama için en çok güldüğünüz demek enteresan ama biz Suzan Aksoyun olduğu her sahnede tüm ekip olarak çok gülüyoruz. Mesela geçen hafta bir Türk filmi prova sahnesi vardı orda çok güldük bir şey yapıyor set olarak çok ama çok gülüyoruz.
Ağlamaya gelince inanın sizin ağladığınız her sahnede bizde sette makyajcılar da dahil olmak üzere hüngür hüngür ağlıyoruz. Ama ben en çok Işıl Yücesoyla ilk bölümlerden birinde hani Yurdanurun çeyizi getiriyordu da aralarında bir konuşma geçiyordu ya orda hem Işıl Yücesoy hem de ben gerçekten ağladık. Sahne bittiğinde hala hıçkırıyordum. Arkamı bir döndüm herkes perişan herkes ağlıyor.

ECE82 : Son olarak üyelerimiz arasında genç oyuncu adayları da bulunmakta, onlara ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

ÖZGE ÖZBERK : Valla gözlerini kapasınlar ve bu işi aşkla yapsınlar. Çünkü bu iş hakikaten sevmeden yapılacak bir iş değil. Sonuçta fizik , kimya , matematik problemi çözmüyorsun bu iş duyguyla yapılacak bir iş , o yüzden çok sevmeleri gerekiyor. Böyle bugün iyi değŸilim benzeri şeyler yok. Mesela bize 8 de burada olun dense biz sabah 8?e 5 kala burada hazır oluruz. O yüzden büyük bir aşk gerekir. Oyunculuk çok farklı bir şey çünkü hani Allah’ın bir lütfü denir ya hakikaten öyle bir şey yani ben çok mutluyum oyuncu olduğum için.

ECE82 : Ben her zaman tiyatro kökenli oyuncuların daha kaliteli olduğunu ve bu sektörde sıyrılıp çok iyi yerlere geleceğini düşünürüm. Sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir?

ÖZGE ÖZBERK : Bende kesinlikle senin gibi düşünüyorum. valla ben 10 yıldır Demet Akbağ ve Yılmaz Erdoğan’ın okulunda okuyorum. Bir kere bir oyuncu için en önemli şey gözlem yapmaktır. Seyredip kaydetmektir. Sonra onu akılda tutup gerektiği yerde pat diye kullanmaktır. Ama bu taklit etmek olmamalıdır yani onun neler yaptığını gözlemleyip kendinizden de bir şeyler katarsanız bu size oyunculuk kimliğini kazandırır. Bu yüzden gözlem yapmak çok önemlidir. Ve ben bu 10 yıl boyunca çok iyi bir Demet Akbağ gözlemcisi oldum. Hakikaten ondan çok şey öğrendim ama tabi onun dışında Yılmaz Erdoğan var ,Zerrin Sümer var, Sinan Bengiler var, Altan Erkekli var ki hapsi çok büyük oyuncular . benim en büyük şansım onlarla beraber olmak.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba ben aysun özge özberk e karşı gerçekten içten gelen bir sevgim var bunun nedeninin neyden kaynaklandığını da çözemedim henüz onu çok seviyorum bu arada beşiktaşlı olduğunu da öğrendim ufak bir süpriz hazıtlıycam onun için gördüğüm yerde de veririm:)